Exordium

En aquest blog que avui començo m'agradaría anar recollint tot alló que em motiva i que em fá "sentir". Per a mi mateixa i per tots els que volguin compartir.ho.



D'aquí el títol. L'arrel "sen" es el denominador comú de totes aquestes paraules que m'inspiran la música i la poesía...i moltes coses mès: sentiments, sensibilitat, sensacions, sensualitat....



La música i la poesía, que sempre están presents a la meva vida, i que fan que pugui evadirme en lo meravellós, somiar, somriure, riure o plorar, però, en definitiva, SENTIR.



Y como los sentimientos y la sensibilidad no conocen fronteras lingüísticas, este blog está abierto a cualquier idioma.



Izzy



domingo, 14 de febrero de 2010

Primus

Començaré amb un petit vers d'en Catul, potser dels mes coneguts d'aquest poeta nascut a Verona, al Segle I (a.C.). La seva historia d'amor envers Lesbia determinà la seva obra i la seva vida.


Poema LXXXV

Odi et amo. Quare it faciam, fortasse requiris ?
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.

Puc odiar i estimar. Com em passa, potser que em preguntis.
No ho sé; veig que, emperò, passa així i em turmento.


(traducció d'en Josep Ignasi Ciruelo Borge)

No hay comentarios:

Publicar un comentario